Saturday, November 17, 2012

♥ KEHIDUPAN ADALAH SATU ANUGERAH ♥

Terlalu banyak yg berlaku disetiap langkah perjalanan hidup ini, kisah suka duka, susah senang silih berganti mewarnai kehidupan yang singkat ini. Namun, hidup ini tidak pernah membosankan. Setiap hari, pasti saja ada cerita indah yg membuat aku bisa senyum dan tertawa. Anak-anak semakin membesar dan semakin senang dijadikan teman berbual. Teman berkongsi segala pahit manis perjuangan... teman berkongsi pendapat dan bantahan... Bersama keluarga, kami sering bersama, meniti usia hari demi hari, berkumpul dan mewarnai hari-hari selagi Tuhan mengizinkan utk bersama dan menikmati kehidupan yg indah ini.... Bersama-sama teman-teman, meskipun sekadar bercanda, berkongsi pendapat dan berpesan-pesan pada kebaikan di alam maya, keakraban bersama teman kian terjalin. Aku sangat senang begini... Waktu tidak pernah ada yg terbuang sia-sia.... Dalam kerjaya, aku cuba buat yg terbaik terlebih dari kemampuanku.. Kerana dgn rezeki yang aku perolehi, aku besarkan anak-anak - menyediakan makanan, minuman, pakaian, pelajaran, hiburan, perlindungan selayaknya apa yang patut mereka perolehi selagi menjadi amanah untukku. Saat ini, aku sedang sedaya upaya berusaha memperbaiki diriku manjadi wanita solehah... Aku mahu menjadi penghuni di JannahNya... aku ingin sekali menikmati sejuk dan tenangnya air-air sungai yg mengalir di syurga.. Untuk setiap hela nafas, setiap degup jantung dan setiap denyut nadi...aku panjatkan kesyukuran yang tidak terhingga padaMu, ya Allah... KEHIDUPAN INI ADALAH ANUGERAH untukku...

No comments:

Post a Comment