Thursday, July 9, 2009

Happy Birthday Omak...Muah!Muah!Muah!

Untuk Omak yang tersayang...

Selamat hari jadi yang ke 76 tahun. Semuga beroleh kesihatan yang baik, diberkati segala amal ibadat, dilimpahi segala nikmat dan rahmat Allah swt di dunia dan di akhirat... Amin. Hot line Omak hari ni. Lepas sorang, sorang anak-anak yang bertelefon utk wish birthday girl! Hari ni ajer, tak tau berapa kali aku dengar Omak menangis. Sayu dan terharu perasaan Omak agaknya tiap kali dengar ucapan dari anak-anak.

Tapi omak tetap Omak. Tak tahu nak duduk diam. Sekarang ni Omak kat rumah aku. Tak habis-habis mengelap lantai. Hobi mengelap lantai ni dah tahap maksima yang memberi impak maksima pada anak-anak. Manakan tidak, bila dah penat, muka Omak akan peronyok menahan kesakitan. Masa dia sibuk nak buat keje tu, apapun yang kitorang cakap, Omak buat tak endah ajer..

Waktu ni, aku dan adik beradik yang lain dah plan nak celebrate birthday Omak kat hotel Ancasa, KL. Aku dah make reservation semalam for Hi-tea hari Ahad ni. Tapi Omak tak tau apa-apa pasal plan kitorang ni. Last year, kitorang celebrate birthday Omak kat Concorde Hotel, KL. Pun dia tak tau. Hadiah apa ye nak bagi kali ni??? Yang pasti bukan bunga lagi sebab tahun sudah Omak dah kumpul banyak bunga. Aku pikir, kali ni nak hadiahkan Omak jubah. Boleh Omak pakai kat Mekah masa buat Umrah nanti.

Ati dan Abg Dayat akan balik dari Indonesia hari Ahad ni, flight pukul berapa tak pasti lagi tapi aku harap dorang dapat join hi-tea. Lagi ramai, lagi gamat! Lagi Jom Heboh d'Ancasa!! Dan... apa pulak plan lepas hi-tea?? Shopping baju raya ka????? Kih!Kih!Kih!

1 comment: