Thursday, August 13, 2009

Lamunan Terhenti.....





KHIRRUDDIN B. HARUN
(7Mac 1959 - 2Mac 2007)




















Terhenti lamunan, bilaku dikejutkan..engkau dipimpin pergi oleh seseorang..
Dalam keterpaksaan kau melangkah pergi.......
Namun sempat jua kau menoleh ku disini.........
Lagu ni bawa banyak kenangan bagi kami semua yg masih disini. Tiap kali karoke, inilah lagu wajib arwah abang aku..Khirruddin b Harun (Udin). Telah dibawa pergi mengadap Ilahi pada 2hb Mac 2007, malam Jumaat yang penuh berkat tanpa sempat menoleh lagi.... Telah gugur sehelai lagi daun dari pohon keluarga kami menyembah bumi. Dia pergi dalam tidur sebelum sempat menyambut hari lahir yg ke 48 tahun pada 7hb Mac 2007. Dari Allah kita datang, kepada Allah kita dikembalikan. Semoga rohmu dicucuri rahmat Allah dan diletakkan di tempat orang-orang yg soleh. Amin.

Bukan senang menerima pemergian orang yg kita sayang secara mengejut. Meskipun kita rasa kita redha dgn ketentuan Allah, tapi adakalanya kita akan berkata, "kenapa ko pegi..". Aku sendiri rasa dia tak pernah pergi tinggalkan kami utk selama-lamanya.. dia ada kat merata-rata jalan di sekitar Lembah Kelang, di KLIA, di rumah membuat kerja-kerja yg patut! Mengacau pemandu-pemandu lain dengan meletakkan bola ping-pong kat dua-dua belah mata dia seolah-olah matanya terjojol keluar. Dia akan overtake pemandu sebelah dan kemudian pandang tepat ke pemandu tu.... kitorang dah biasa dgn aksi ni tiap kali berkonvoi kemana-mana!

Penah satu ketika, dia lintas jalan pakai spek hitam sambil bawa tongkat orang buta. Yang prihatin pun tak sabar-sabar capai lengan dia utk bantu lintas jalan! Sampai seberang jalan, dia lipat tongkat, buka spek, senyum dan cakap terima kasih pada yg sudi 'membantu.' Heeeeeee! Geram ajer "Tipah tertipu bangggg"!

Masa terima berita pemergiannya, aku baru selesai solat Subuh..hanya Allah yg tahu perasaan sebak dan sayu aku masa tu. Bayangkan, semalam sebelum aku tidur, aku tahu adik-beradik aku semuanya seramai 10 orang. Pagi tu, aku bangun tidur tiba-tiba adik beradik aku tinggal 9 jer.. Bukan senang bagi kami membenarkan doktor forensik menjalankan post-mortem... akhirnya terpaksa akur dan barangkali telah tersurat untuknya.

He was a very resposible, loving and caring father of 3 children. All boys. A jovial type. Friendly. An over-protective brother! Sampai aku naik rimas... Abah lagi relax dari dia.
Semua tinggal kenangan..takkan datang semula hari-hari semalam.




Naufal (1) dan Daniel (3)




















Syakir (2)



Hanya kenangan.........


Dia jaga Jiro, dari Jiro kecik, sebesar rambut Afro dia sampailah Jiro hampir setinggi dia

Last but not least..........

You & I (taken 1984)

Lamunan sudah pun terhenti!!!!
I will never see or hear you again..but our memories remain

SEMOGA ROHMU DICUCURI RAHMAT ALLAH S.W.T. Amin
Al-Fatihah


No comments:

Post a Comment