Wednesday, June 24, 2009

1 Rejab...

Hari ini jadual aku bermula dari jam 5am. Bangun bersahur (makan nasi dan sambal tumis petai + ikan bilis, minum milo panas!!) , pastu solat Suboh dan buat sarapan pagi untuk anak-anak. Roti telur! Hari ni 1 Rejab. Aku ingat lagi kalau arwah Udin masih hidup, mesti dia sibuk bagitau semua orang suruh puasa sunat. Setau aku, dia tak pernah miss puasa pada tarikh 1 Rejab. Mudah2an Allah cucuri rahmat ke atas rohnya. Amin..

Lepas siap sarapan, akupun gi gosok baju Sufi dan Tisya. Alamak!! Taufiq terjerit2 panggil aku rupa2nya dah ketinggalan bas! Aduh....satu hal pulak aku nak kena hantar ke KKB. Tapi nak buat camner? Takkan tak payah gi sekolah! Akupun cepat-cepat siap dan gerak dari rumah ke KKB pukul 6.30am. Gelap lagi. Ikut Kerling. Lagi gelap!! Sampai KKB pukul 7am.

On the way balik, aku terfikir nak balik LB atau TM?? Banyak kali soalan ni kat kepala aku. Tapi disaat aku dah decide nak balik LB, tiba2 aku terlepas simpang ke LB. So, laju jela aku teruskan ke TM. Sampai TM, ingat nak tido jap tapi tak dapat. Aku rasa penat sangat nak patah LB balik gi keje. Beberapa minggu ni memang aku kepenatan. Dengan uruskan anak2, prepare utk Awards' Day...tak cukup tido lagi bila keluarga berkumpul... Apalagi, aku terus je ambil half day EL suka2 aku! Akupun mandi dan siap2 terus gi pasar. Dah lama aku tak gi pasar. Sebulan kot! Aku ingat hari ni nak masak gulai lemak rebong. Ayam goreng kampung. Sambal belacan dan ulam petai!! Fuhhhh! Berselera makan!

(Semalam aku makan macam2. Goreng pisang nangka, jambu air cicah sambal kicap, jus durian belanda, kari daging, sambal ikan bilis + petai. Aku ingat habislah perut aku meragam. Alhamdulillah...selamat. Tak de apa2 sehinggalah ke hari ini)

Kepada Omak dan semua adik beradik aku yang berpuasa sunat 1 Rejab hari ni, Selamat Berbuka Puasa. Semoga ibadah kita mendapat berkat Ilahi. Amin...

No comments:

Post a Comment