Thursday, June 11, 2009

Dari LB ke Jln TAR ke Mid Valley ke LB

10 Jun 2009

Pagi ni aku bergerak dari Bukit Beruntong ke LB bersama Dalis, Firman dan Zuri. Sambil driving tu sempat bg 'ceramah motivasi' pada anak-anak. Bukan sengaja aku nak marahkan anak-anak pagi ni tapi sikap anak-anak ni betul-betul menguji kesabaran aku. Akukan ibu! Self management and time management skills are very crucial to run your life. Selesai uruskan anak-anak, baru aku ke office. Check emails. Ini mesti. To stay connected. To As usual, breakfast dengan kawan-kawan di Dining Hall. Hari ni makan kuih-muih tradisional. Hmmmm... Sedap.

Lunch break, Pak Sidek hantar aku dan Asiah ke SSF, Jalan TAR. So unfortunate...kenapa ye, bila kita beriye-iye nakkan sesuatu tu, susah sangat nak dapat. Tapi bila tak nak, bersepah-sepah sana sini!! Dari SSF ke kedai-kedai lain kat Jln TAR ke Semua House, ke SOGO, ke Mid Valley - MPH, Jusco - yang dapat cume ribbon dan wrapping paper aje. Akhirnya sampai balik LB at nearly 8pm. Masih ada barang yang tak dapat! Sepanjang tu aku terpaksa bertelefon dgn anak-anak for updates. Sempat telefon semuanya dari Taufiq sampailah Tisya. Dengan Sufi tak dapat cakap pasal dia sibuk main.

Malam, sampai ajer kat rumah, aku packkan barang-barang untuk Zuri dan Firman tido di surau malam ni. Start kereta terus ke surau hantar beg dan terus ke Cafe sebab Dalis dah lapar nak makan...Aku pekena milo ais tabur ajer. Tak makan. Rasa sikit nasi goreng pataya yang Dalis order.

No comments:

Post a Comment