Tuesday, May 19, 2009

Mi Amor, Sufi Firdaus..

Sufi Firdaus, lahir pada 25 Dis 2004 di Hospital Putrajaya, Putrajaya. Sufi mula tersenyum pada aku ketika usia dia 14 hari... Senyuman Sufi sentiasa menghiburkan aku. Dan dia memang suka tersenyum sampailah sekarang dan biarlah sampai bila-bilapun supaya semua orang akan senang dengan kehadiran dia. Ketika ini Sufi adalah yang paling nakal tapi selalu buat aku ketawa. Selalu jugak buat aku marah. Alhamdulillah, Sufi sekarang 5 tahun dan bersekolah di Pra sekolah SK Lembah Beringin. Satu kelas dgn Tisya. Tisya selalu mengadu tentang betapa nakalnya Sufi dalam kelas.

Gambar ni aku ambik kat dalam bilik aku. Cukup susah nak ambik gambar Sufi sebab dia tak boleh duduk diam... This is the best shot yang aku dapat. Being the youngest, he is still very dependent on the brothers and sisters. Hidayah selalu kata, seronok jadi Sufi sebab by the time Sufi in secondary school, Taufiq dan Hidayah Insyaallah dah kerja and can satisfy his needs. Hmmm...could not agree more. Namun bagi aku setiap orang akan melalui pengalaman masing-masing. Begitu juga Sufi. Begitu juga anak-anak yang lain. Yang pasti, setiap pengalaman menjadi kenangan yang akan kekal di sanubari.

Apa harapan aku pada Sufi??
Aku lalui banyak dugaan ketika mengandungkan Sufi. Aku lalui semua dengan tabah. Aku tahu Allah sentiasa mendengar permintaan aku. Harapan aku sebagai ibu, Sufi akan jadi lebih tabah dari aku. Tiap kali aku selesai solat, Sufi selalu minta aku doakan untuk dia sambil dia tampung tangannya juga.. Aku akan riba Sufi sambil berdoa:
Ya Allah,
Jadikanlah anakku Sufi anak yang soleh
HambaMu yang beriman dan bertaqwa kepadaMu
Berikanlah kepada Sufi segala yang terbaik
RahmatMu didunia dan di akhirat
Amin..
Kemudian Sufi akan bangun dari ribaan aku sambil tersenyum-senyum.. Pastu Firman, Zuri dan Tisya pun akan suruh aku lakukan yang sama untuk dorang juga. Dulu-dulu Taufiq, Hidayah dan Dalis pun macam tu jugak. Tak sedar waktu berlalu begitu pantas. Anak-anak dah membesar. Dan aku makin tua...hehehehe!
Terkenang aku pada permintaan aku pada Allah agar dikurniakan anak bongsu laki-laki supaya tak terlalu manja dan dapat menemani aku dengan kudrat seorang laki-laki. Allah Maha Mendengar.. Mudah-mudahan bila anak-anak semua dah besar, dorang akan jaga aku dan ambil berat tentang aku. Hmmm, lagi seronok kalau korang bawa ibu jalan-jalan! Hehehe! Agak-agak aku melompat tak sambil tepuk tangan macam Omak??




No comments:

Post a Comment